کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت

ساخت وبلاگ
257 کسانی که اهل وحی و دیانت نیستند، حقوق آن ها، اخلاق آن ها، تبصره‌ها و مواد کاربردی، هیچ کدام صبغه علمی ندارد، برای اینکه آیین‌نامه‌های این ها، مواد مصوب مجلس آن ها به مبانی وابسته است؛ مبانی آن ها هم مثل استقلال، حرّیت، امنیت، امانت، محیط زیست، زندگی مسالمت آمیز و مانند آن است که این ها مبانی مشترک پذیرفته شده بین الملل است و کلید همه این مبانی یعنی «مبنی المبانی»، عدل است، همه این ها در محور عدل سامان می‌پذیرد، عدل هم مفهوم آن خیلی شفاف و روشن است ... عدل، یعنی «وضع کل شیء فی موضعه»، تا اینجا مشترک بین موحد و ملحد است، چون آن ها که خدا را قبول ندارند هم مجلسی دارند، قانون وضع می‌کنند، آیین نامه دارند، تبصره دارند، مواد دارند، مواد را از مبانی می‌گیرند؛ اما مبانی را بدون منبع در دست دارند. عدل که عبارت از «وضع کل شیء فی موضعه» است، اینها نمی‌دانند جای اشیا کجاست، چون جای اشیا را اشیاآفرین می‌داند، جای اشخاص را اشخاص آفرین می‌داند؛ لذا دست آن ها خالی است. لذا اینکه می‌بینید یک روز کشوری را محور شرارت می‌دانند، روزی می‌گویند نه، یک روز منافقین را تروریست می‌دانند، یک روز می‌گویند نه، برای همین است «أَفَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ» (*) دامنگیر این هاست. این ها اندیشه خود را منبع مبانی اخلاقی و حقوقی می‌دانند. انسان مگر چقدر درک دارد؟ در سورهٴ مبارکهٴ «نساء» گذشت که عقل می‌گوید من می‌فهمم که نمی‌فهمم، چون من نمی‌دانم از کجا آمدم، کجا دارم می‌روم، این قدر هست که من با مردن نمی‌پوسم، این قدر هست که آدم نظمی دارد، هر کسی کاری کرده باید یک روز محکمه‌ای باشد، این ‌طور نیست که هر کسی هر کاری کرده، کرده باشد، این را عقل کاملاً می‌فهمد، اما کجا می‌رود، محکمه کجاست، کیفر و پ کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت...
ما را در سایت کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : csalahshoorfard8 بازدید : 62 تاريخ : شنبه 20 خرداد 1402 ساعت: 21:30

همایون سلحشور فرد، کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ماه مبارک رمضان امسال نیز همانند سنوات گذشته برای شفای همه مریض‌ها دعا کردیم «اللهمّ اشف کلّ مریض» (۱) اما شرط اجابت دعا چیست؟ امیر مؤمنان على(علیه السلام) فرمود: «الدّاعِی بِلا عَمَل کَالرّامِی بِلا وَتَر»؛ دعاکننده بدون عمل، مانند تیرانداز بدون زه است (۲).  چه کنیم که درباره درخواست شفای امراض از درگاه باری‌تعالی، همانند تیرانداز بدون زه نباشیم؟ وقتی همچنان تخت‌های بیمارستانی هزار هزار افزوده می‌شود و ابربیمارستان‌ها یکی پس از دیگری افتتاح می‌شود، یعنی اینکه دعای ما مستجاب نشده است و چنان آمار بیماری‌ها و جمعیت امراض افزوده می‌شود که لازم است یک روز ابربیمارستان هوشمند افتتاح شود و چند روز بعد هم پیشرفته‌ترین مرکز تشخیص و درمان سرطان در غرب آسیا. بسیاری از امراض ناتوان‌کننده چون انواع سرطان‌ها، ناشی از یک سبک زندگی ناسالم است. لذا شرط اجابت دعا برای اینکه در درجه اول دچار بیماری نشویم و در درجه بعدی اگر گرفتار شدیم، بدن ما به درمان جواب بدهد، آن است که یک سبک زندگی سالمی را اتخاذ کنیم و حداقل های یک سبک زندگی سالم را برای دوری از عوامل بیماری زا و تقویت سیستم ایمنی بدن رعایت کنیم. پس در سال جدید تصمیم بگیریم چند اقدام و پرهیز ساده را برای اصلاح سبک زندگی انجام دهیم: 1- فست فود خوری و مصرف نوشابه های گازدار را کاهش دهیم. 2- برای پیشگیری از اختلالات گوارشی، از نوشیدن مایعات همراه غذا بپرهیزیم 3- لقمه‌های غذا را خوب بجویم تا کمتر نیاز به نوشیدن مایعات همراه غذا پیدا کنیم. 4- نوشیدنی‌های سالمی چون شربت سکنجبین و سرکه‌شیره را جایگزین نوشابه‌های گازدار کنیم. همچنین نوشیدن آب سرد و به خصوص آب یخ را به خصوص در زمان ها کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت...
ما را در سایت کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : csalahshoorfard8 بازدید : 56 تاريخ : شنبه 20 خرداد 1402 ساعت: 21:30

258ضلالت هرگز ابتدایی نیست، ضلالت، کیفری است و ضلالت، امر وجودی نیست، امر عدمی است؛ یعنی خدا شخص را به حال خودش رها می‌کند ... «یُضلل» به خدا اسناد داده می‌شود؛ معنای آن این نیست که ـ معاذ الله ـ خدا کسی را بیراهه می‌برد و ضلالت ابتدایی هم ندارد که خدا ابتدائاً کسی را گمراه کند. ضلالت الّا و لابد کیفری است؛ یعنی اگر کسی «نبذ ... کتاب الله وراء ظهورهم» (1) گرفتار ضلالت می‌شود و معنای ضلالت هم این نیست که یک تاریکی را خدا به اینها می‌دهد؛ بلکه فیض خود را از اینها می‌گیرد. در اول سورهٴ مبارکهٴ «فاطر» گذشت که «ما یَفْتَحِ اللّهُ لِلنّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِکَ لَها وَ ما یُمْسِکْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ» (2). یا درِ رحمت را باز می‌کند یا باز نمی‌کند، نه اینکه چیزی به عنوان ضلالت دامنگیر کسی کند، این ‌طور نیست؛ یا می‌دهد یا نمی‌دهد، وقتی که نداد، شخص به حال خودش رها می‌شود، وقتی به حال خودش رها شد، نه علمی دارد که مشکلات خود را حل کند، نه قدرتی دارد که از دشواری ها برهد. درس تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی/جلسه 23 تفسیر سوره مبارکه «زمر»، آیات 23 الی 26 پی نوشت ها: 1- سوره بقره، آیه101 2- سوره فاطر، آیه 2 متن کامل جلسه صوت کامل جلسه مطلب مرتبط قبلی: چگونه قرآن موجب افزایش گمراهی می شود؟ لینک در وبلاگ کشکول حکمت کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت...
ما را در سایت کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : csalahshoorfard8 بازدید : 51 تاريخ : شنبه 20 خرداد 1402 ساعت: 21:30